سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1الکترود pH/ORP پلاتینیوم هانا مدل HI769828-1306004277810110
بستن

برای خیلی ها که ترجیح می دهند در گمنامی به فعالیت های اقتصادی شان ادامه دهند، اخذ یارانه ریسک بزرگی خواهد بود زیرا به بهانه همین 45500 تومان،خود را در معرض بررسی قرار می دهند. ضمن این که این افراد، با سیستم بانکی و وام های آن سر و کار دارند و نمی خواهند این ارتباطات تحت الشعاع مبلغ اندکی یارانه قرار گیرد. به عنوان مثال ، چنین فردی اگر فردا برای دریافت یک وام کلان به بانک مراجعه کند و سیستم او را یارانه بگیر معرفی نماید، این سخن را خواهد شنید: شما که نیازمند کمک خرج ماهانه 44500 تومان هستید ، چطور می خواهید اقساط چند میلیونی این وام را بازپرداخت کنید؟!

به گزارش ایسنا، عصر ایران در ادامه نوشت: مکانیزم هایی که برای سنجش توانمندی های مالی شهروندان در فاز دوم هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده، سبب گردیده است افرادی که واقعاً نیازمند دریافت ماهانه 45500 تومان نیستند، برای استمرار یارانه گرفتن، دچار تردیدهای جدی شوند.

هم اکنون دولت با دسترسی به 43 مرجع اطلاعاتی ، از جمله حقوق هایی که افراد می گیرند، اسناد مالیاتی، اجاره نامه هایی که با کد رهگیری در اتحادیه های املاک ثبت شده است، سهام عدالت ، بورس و ... ، می تواند به راحتی تشخیص دهد که خانوارها چقدر در آمد دارند.

با این حال ، بررسی اطلاعات میلیون ها خانوار ، بسیار دشوار است و لذا دولت ، مبنای اولیه برای دریافت یارانه را "خوداظهاری" قرار داده است.

در این روش ، بسیاری از کسانی که واقعاً نیازمند 45500 تومان نیستند، برای اجتناب از هزینه های بعدی که بر آنها تحمیل می‌شود، انصراف می دهند ولی کسانی که برغم تمکن مالی، خود را نیازمند جلوه دهند و یارانه بگیرند ، عملاً خود را در معرض بررسی اطلاعات مالی شان قرار می دهند.

همان طور که ذکر شد، بررسی اطلاعات همه ، به لحاظ وسعت جمعیت و تعداد زیاد خانوارها ، بسیار سخت و در اکثر موارد ، بیهوده است. اما وقتی کسی خود را نیازمند یارانه معرفی می کند، در واقع خود را در معرض بررسی اطلاعات مالی اش قرار می دهد زیرا از یک سو، با انصراف عده ای، تعداد افراد کمتر و بررسی راحت تر می شود و از سوی دیگر ، در بررسی اطلاعات مالی ثبت نام کنندگان ، نفعی برای دولت وجود دارد و آن این که اولاً اگر مشخص شود کسی به دروغ خود را نیازمند نشان داده ، یارانه اش قطع و ثانیاً طبق قانون ، سه برابر یارانه دریافتی به عنوان جریمه از او اخذ می شود.

از این رو ، برای خیلی ها که ترجیح می دهند در گمنامی به فعالیت های اقتصادی شان ادامه دهند، اخذ یارانه ریسک بزرگی خواهد بود زیرا به بهانه همین 45500 تومان ، خود را با دست خود در معرض بررسی و شفافیت قرار می دهند. ضمن این که این افراد ، در مراودات اقتصادی خود، با سیستم بانکی و وام های آن سر و کار دارند و نمی خواهند این ارتباطات تحت الشعاع مبلغ اندکی یارانه قرار گیرد. به عنوان مثال ، چنین فردی اگر فردا برای دریافت یک وام کلان به بانک مراجعه کند و سیستم او را یارانه بگیر معرفی نماید، این سخن را خواهد شنید: شما که نیازمند کمک خرج ماهانه 44500 تومان هستید ، چطور می خواهید اقساط چند میلیونی این وام را بازپرداخت کنید؟!

البته ناگفته پیداست افرادی که سطح درآمدی پایینی دارند و صادقانه اطلاعات خود را برای دریافت یارانه اعلام می کنند، طبیعتاً نباید نگران باشند زیرا آنها نه مال و اموالی دارند که لو برود و نه اساساً با وام های چند صد میلیونی و میلیاردی سر و کار دارند و نه نگران اعتبار کارت بازرگانی نداشته شان هستند.



یکی از عواقب درخواست یارانه برای مردم


معاون وزیر اقتصاد با تأکید براینکه تکمیل فرم خوداظهاری به معنای اجازه مردم به دولت برای سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی‌ آنهاست،گفت:هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که ثبت نام کرده ولی یارانه به آنها تعلق نگرفته‌است تشکیل خواهد شد.
به گزارش مرصاد به نقل از تسنیم، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی شب گذشته با حضور در برنامه پایش به تشریح فرآیند ثبت نام دریافت یارانه نقدی پرداخت و اظهار داشت: هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده ولی در فاز دوم به آنها یارانه تعلق نگرفته باشدتشکیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: از اردیبهشت ماه کسانی که در دور جدید ثبت نام نکرده‌ باشند دیگر یارانه دریافت نخواهند کرد ولی برای فروردین ماه یارانه به تمام یارانه بگیران پرداخت می‌شود؛ البته باید توجه داشت که تمام کسانی که در دور جدید ثبت نام و مورد تأیید دولت قرار گرفته‌باشند از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کنند.
معاون وزیر اقتصاد با تأکید براینکه یارانه پرداختی در فاز دوم تا زمان آغاز غربالگری و راستی‌آزمایی از سوی دولت به مردم ادامه خواهد داشت، گفت: طول زمان غربالگری بستگی به شرایط اجرایی و تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی دارد.
محمدی با بیان اینکه دولت در سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی مردم ملاحظات جدی دارد افزود: مادامی که مردم اجازه ندهند، دولت وارد اطلاعات اقتصادی آنها نخواهد شد مگر اینکه خود مردم با تکمیل فرم خوداظهاری این اجازه را به دولت بدهد.
وی ضمن اشاره به اینکه تکمیل فرم خوداظهاری به دولت این اجازه را می‌دهد که به منظور راستی آزمایی وارد اطلاعات و حساب‌های بانکی مردم شود تصریح کرد: برای محاسبه مجموعه درآمد مردم مجموع دریافتی‌های مستمر خانوار ملاک است نه آن رقمی که صرفا در حکم حقوق کارمندان لحاظ می شود.
معاون وزیر اقتصاد همچنین در واکنش به سوال یکی از بینندگان مبنی براینکه یارانه پول نفت است چرا نباید مردم آن را دریافت کنند؟ گفت: یارانه طبق قانون به معنای پول نفت نیست بلکه قانون تأکید دارد یارانه مساوی هم پرداخت نشود و فقط به نیازمندان تعلق گیرد. بنابراین یارانه به معنای پول نفت شمرده نمی‌شود.


اسامی انصراف دهندگان یارانه نقدی اعلام می‌شود

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری از طراحی سایتی برای اعلام اسامی انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی خبرداد و گفت: اقتصاد کشورمان آماده شوک افزایش قیمت ۵۵۰ درصدی حامل‌های انرژی مانند آذرماه سال ۸۹ نیست.

به گزارش مرصاد به نقل از مهر، مسعود نیلی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با موضوع ضروت اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها، یکی از اولویت های مهم اقتصادی کشور در سال جاری را خروج از رکود ذکر کرد و با تاکید بر ایجاد یک تحرک در اقتصاد کشور گفت: بر این اساس لازم است که جهت گیری تسهیلات و خدمات بانکی به سمت تولید باشد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهارداشت: برخی ضرورت ها ایجاب می کند که قیمت ها با شتاب زیادی افزایش پیدا کند ولی شرایط اقتصادی کشور، شرایط مساعدی نیست و رکود تورمی در اقتصاد کلان داریم، بر این اساس شرایط عمومی اقتصاد کلان کشور آمادگی اینکه شوکی مشابه افزایش متوسط قیمت حامل های انرژی در آذرماه سال ۸۹ را داشته باشد، ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کشور در شرایطی قرار ندارد که تغییراتی در این مقیاس در آن ایجاد شود و این موضوع شوک بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند، عنوان کرد: به طور متوسط به میزان جبران تورمی که طی سال های ۹۱ و ۹۲ داشته ایم، قیمت حامل های انرژی افزایش خواهد یافت.

نیلی کاهش تورم را یکی از اولویت های دولت اعلام کرد و با اشاره به کاهش تورم به ۳۵ درصد در پایان سال ۹۲ عنوان کرد: تغییر قیمت حامل های انرژی تنها به این معنا نیست که قیمتی افزایش یابد و پس از آن درصدد کنترل قیمتها باشیم.

وی از ایجاد تمهیداتی برای کنترل اثر جزیی افزایش قیمت انرژی بر روی سطح عمومی قیمت ها از طریق سیاست های پولی و مالی خبرداد و با بیان اینکه پیش بینی می شود که نرخ تورم پایان سال ۹۳ حدود ۲۵ درصد باشد، تصریح کرد: بهینه سازی مصرف انرژی یکی از اهداف اصلی طرح هدفمندی یارانه ها است.

نیلی اظهارداشت: سالهای ۹۱ و ۹۲ سالهای بد اقتصاد کشور بود، زیرا به لحاظ رکود شرایط بدی داشتیم و در سال ۹۲ نیز رشد منفی داشتیم و در این دو سال رکوردهای بزرگ تاریخ تورم در کشور رقم خورد اما عزم جدی دولت کاهش تورم است.

مشاور امور اقتصادی رئیس جمهوری در مورد موارد مصرف درآمدهای حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: این منابع در بخش سلامت، کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به برخی صنایع هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با دو موضوع شرایط بد و بالا بودن میزان مصرف انرژی و در عین حال کسری بودجه مواجه هستیم، افزود: برای استمرار کاهش روند تورم و تامین عرضه انرژی ناچار هستیم که هدفمندسازی یارانه ها را با تفاوت هایی نسبت به گذشته شامل پرداخت به بخش سلامت به جای پرداخت های نقدی و تغییر تدریجی به جای شوک قیمتی را اجرا کنیم.

به گفته نیلی، به هر میزان که مردم در موضوع هدفمند سازی یارانه ها کمک کنند، مشکلات جامعه کمتر خواهد بود و این یک حرکت اجتماعی است که اگر به شکل مناسبی پیش برود، یک تجربه بزرگ اجتماعی شکل خواهد گرفت، براین اساس پیشنهاد می شود که مردم در این حرکت اجتماعی وارد می شوند و از دریافت یارانه خودداری می کند.

وی با ذکر این مطلب که سایتی طراحی می شود که اسامی انصراف دهندگان از دریافت یارانه در آن اعلام شود، افزود: طی دو ماه اخیر که موضوع انصراف از دریافت یارانه نقدی مطرح شده است، حرکت هایی از سوی گروه‌های مرجع مانند هنرمندان، پزشکان و ورزشکاران برای انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی مشاهده می شود.

مشاور امور اقتصادی رئیس جمهوری گفت: انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی مشارکت آنها در رفع مشکلات است و در این اقدام جمعی هر کس به صورت داوطلبانه وارد شود، کاری خیرخواهانه و نوع دوستانه ای انجام داده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، موضوع اصلی در پرداخت یارانه نقدی را کسری بودجه که مشکل بزرگی است، اعلام و بیان کرد: در ثبت نام اولیه برای پرداخت یارانه نقدی تعداد یارانه بگیران به این میزان نبود و این رقم با توجه به افزایش جمعیت سالانه، افزایش پیدا کرده است.

نیلی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان بابت فروش انرژی به خزانه واریز شد ولی حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت شد، این در حالی است که بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار میلیارد تومان و یا بودجه عمرانی دولت کمتر از ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است، براین اساس برای رفع کسری بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه به تامین یارانه ها اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به این موضوع که دولت برای رفع مشکل از اقشار پردرآمد خواست که از دریافت یارانه نقدی صرف نظر کنند، اضافه کرد: فرض کنید که اگر از ۱۱ هزار میلیارد تومانی که از بودجه به یارانه پرداخت می شد، یک دهم به آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس اختصاص داده می شد، دیگر موضوع "شین آباد" اتفاق نمی افتاد.

نیلی به تجربه برخی از کشورها در هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: تفاوت هایی در اجرای این طرح در کشور ما با سایر کشورها وجود دارد مانند اینکه در کشور ما تقریبا به کل جمعیت کشور یارانه پرداخت می شود ولی در سایر کشورها اینگونه نیست و یا اینکه غیر مشروط است و همچنین قید زمانی نیز ندارد.

زمان پرداخت آخرین یارانه همگانی
همزمان با نزدیک شدن به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و آغاز ثبت‌نام مجدد برای دریافت یارانه نقدی دولت بنا دارد در آخرین پرداخت نقدی همگانی، یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی فروردین ماه را در موعد همیشگی پرداخت کند.

به گزارش مشرق، براساس تصمیم مشترک دولت و مجلس و اظهارات رئیس جمهور قرار است مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از اردیبهشت ماه مورد اجرا قرار گیرد و استارت این کار با ثبت نام مجدد خانوارهای متقاضی دریافت یارانه نقدی از بیستم فروردین ماه خواهد خورد.

بنابراین بعد از تکمیل فرم‌های خوداظهاری و آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها رسما تغییراتی در گروه هدف یارانه بگیر در جامعه شکل خواهد گرفت که موجب محدود شدن یارانه پرداختی از سوی دولت به خانوارها خواهد شد.

اما دولت تا زمان دقیق اجرای این قانون بنا ندارد یارانه پرداختی را قطع کند از همین رو آخرین یارانه نقدی فاز اول هدفمندی یارانه ها که تقریبا مشمول تمام جامعه می شود بناست در موعد مقرر و مانند ماه‌های قبل پرداخت شود.

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/1/18     
تعداد مشاهده :3513
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار اقتصادی و بازرگانی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 103
تاریخ :1403/2/24
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.